Gospelgympa utan gospel och utan gympa?

I fredags skulle Karro vara duktig och bara göra skolarbete. Eller, jag skulle åka in till stan och handla Rättvisemärkt godis till lördagen och sen göra observationen till tonårspsykologin (som måste göras i stan) och skriva klart den och sen räkna matte. Sen ringde Jonas och sa att  han kunde handla själv så då återstod matten för jag orkade inte åka in bara för att observera.  Och visst räknade jag några timmar, men sen ville Karin att jag skulle komma hem till henne och Frida för dit skulle Joel, Arlene, Erik, Raven och Hanna också. Och eftersom Joel är störtskön som alltid och Erik och Arlene inte bor runt hörnet precis så tänkte jag att va fan... Så jag travade över dit där Karin (senare med assistans av Frida) först försökte hjälpa mig med matten men gav upp efter att vi trasslade in oss allihop. Typ "vadå, han kan ju inte köpa MINUS tre hekto godis?" XD

Sen kom de andra och så gjorde vi toast med godis i. Typ bounty, Geisha, center, hallon-rabarbermarmelad, Dumle... Gott och maximalt onyttigt! Vi blev extremt perversa efter ett tag och allt man sa misstolkades, verkligen ALLT! Till exempel Arlene: "Jag har ingen banan, jag bara äter banan!... NEJ!...Det var KARINS banan...NEJ! SLUTA GARVA!" Efter det lekte vi charader med helt sjuka meningar, det dröjde ett tag innan jag kom på först av alla att Joel var en Michelingubbe... När jag fick meningen "Päronet Bengt grovhånglar med en fullkornslimpa" visste jag inte riktigt var jag skulle ta vägen. Efter alla charader gjorde vi det vi skulle ha börjat med: tacos. Sen var jag duktig och var faktiskt hemma före tolv så att jag skulle slippa dyka upp på lördagen och se ut som ett lik.

I går var det så Konfafesten. Jag och Line skulle ha gospelgympa som ett av alla event i Domkyrkan och jag var lite nervös. Gospelgympa är inte min starka sida men se dum ut, det kan jag! Så egentligen var det inte så illa. Men Line sa när hon kom dit att de inte hade hittat någon gospel så hon hade gjort en koreografi till Adam Tensta istället. Mina dansmoves är inte särskilt bra så jag skulle vara inbjudare och försöka få in några av de 600 konfirmanderna dit. Jag skrämde nog mer än jag lockade. Under promenaden till Musikens hus gick jag med en liten samling som helst ville gå på stan och shoppa skor nu när de var i Uppsala. OK, kul at ni gillar oss så mycket... Väl i Musikens hus fick de se en teater medan vi SKUare gjorde i ordning Matildas och Lines bord om SKU och mitt bord om Rättvisemärkt. Fikapaus- konfirmander kommer och äter Rättvis choklad. Efter fikapaus- chokladsmul överallt. Efter nästa pass- MIDDAG. GOD middag. Efter middag- Boland uppträder. Synd att det nog knappt var hälften så bra som det är när alla skådisar är med och ljudet funkar. Efter uppträdande- Karro och Carro går till stationen i skydd av mörkret. Jag kan inte fatta att jag när jag satt på tåget hem konstaterade att det då var exakt 13 timmar sen jag gick hemifrån. Jag var verkligen inte snygg i stiftets funkisväst, de är illgula med reflexer så att man ser ut som en varningstriangel. SKU:s är åtminstone röda och bra mycket snyggare med stor logga på ryggen. Ville ha sån!

Idag har Karro bara gått medsin reklam. Ska försöka att inte dricka mjölk för att se om magen mår bättre då- kan någon tänka sig en laktosintolerant Karro? Hoppas att jag INTE är det.

Kram/ Fågelskrämma


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Gospel är både kul och vackert! :9

2008-05-31 @ 20:22:18
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0