Karro vs. rotsellerin

Senaste tre dagarna har jag ägnat åt att gå ett livsstilsprogram. Tanken är man ska tappa några kilon nu ;D Ska fortsätta på måndag och tisdag. Det ger mer än jag trodde, även om jag inte kände mig särskilt vital på någon punkt i morse när jag lunkade in i en liiiten simhall kvart över sju. Sov sex timmar i natt (lite för att vara Karro, särskilt när jag redan var trött!) efter att ha gjort uppgifterna vi fick i går, det som tog längst tid var att planera maten för hela helgen och skriva inköpslista. Hade ingen aning om vad som fanns hemma och jag suger nog på det här med matlagning. På kursen har vi lagat mat varje dag, några lunchen soom åts på plats och några middagen som skulle med hem i matlåda. I dag gjorde vi ingen middag för över helgen ligger all makt i våra händer. Har ätit massor med skumma grönsaker och rotfrukter, eller för mig är det mesta som är grönt läskigt och äckligt. Jag är så sjukt kinkig! Men det kan vara godare än man tror och det mesta har gått ner. Under matlagningen så kommer plötsligt typ "skiva rotsellerin"... Tittade mig omkring i köket och tog det som låg på bänken som jag inte kunde identifiera som något annat- och tänk, det VAR rotsellerin! Ett-noll till Karro och grönsakerna ska DÖÖÖ...

I morse när jag kom till den där lilla bassängen för att prova på vattengympa så var jag ensam med instruktören. En tjej kom senare efter att ha försovit sig lite, min nya (och jämnåriga) vän Cornelia var magsjuk (visade det sig senare), en tjej skulle komma efter lunch och den enda mannen hade hoppat av kursen. Så det var bara att börja ensam... Var ganska glad när den andra tjejen dök upp. Så fick den lille mannen på land instruera två tappra kvinnor... Frukosten var välkommen efter det!

Cornelia är min nya vän. Hon är lika gammal som jag och går också den här kursen. Vi sågs första gången första kursdagen i tisdags, och nu ska hon med oss till Taizé! Hon skulle åka dit förut men kom aldrig med, så igår kväll halkade hon in lite på ett bananskal och anmälde sig på förmötet... Så himla kul! Hon bor i Knivsta och alltihop. Vi ska förhoppningsvis börja gå på vattengympa tillsammans och kanske ta några promenader med stavar ;D Wiiii! We love it!

I dag har jag också pratat med Line i telefon i 35 minuter. Kort tid för oss tror jag, men pappa sa att jag inte fick ringa till en mobil från hemtelefonen i mer än en halvtimme. Line ska också med Knivsta till Taizé. Mina BABES! 9-18 augusti är Europa inte säkert. Jag undrar hur mycket jag egentligen pratar om och tänker på och associerar till Taizé. Det stället, den stämningen, de veckorna har förändrat mitt liv. Håll ut, Taizé, jag kommer!

/ Laudate omnes gentes!


Kommentarer
Postat av: Singoalla Tiroler

Allting later dunder! Kampa pa! Far jag ocksa vattengympa med dig nagon gang? Vi kan gora ett byte, du kommer med mig och dansar! Vad sags?
Ta hand om dig.
Kram

2008-05-10 @ 09:04:36
Postat av: kinky

åhå!
jag tycker om den ekvationen massor! 8D den ser fin ut!

2008-05-11 @ 13:42:50
URL: http://ikilledmydinnerwithkungfu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0