Kinaa!

Idag fick vi höra det. Alla som anmält intresse får åka till Kina nästa år! JAG SKA TILL KINA I TVÅ VECKOR, FATTA DET! Håll i Kinesiska muren och ta skydd, för här kommer jag! 2-9 juli kommer en eller två kineser hem hit och bor... Det brukar tydligen vanligtvis vara livrädda, aldrig ha varit utomlands eller kanske ens sovit borta och så är de två år yngre än oss. Lasse har varnat oss för den skumma maten och de vidriga offentliga toaletterna i Kina för att folk ska veta det redan nu, tydligen var det en del gnäll på senaste resan. Men Taizématen klarar jag ju och jag har ätit ur konservburkar i Genève- dags för en större utmaning. Men jag vet inte om jag vågar testa friterade sjöhästar, skorpioner, gräshoppor eller silkesmaskar om jag hittar några... Men hallå, JAG FÅR ÅKA TILL KINA! Jag är så sjukt glad just nu att jag bor i ett rikt land med rika skolor så att jag får se ett land på andra sidan jorden för max 4000 plus fickpengar. Få andra får den unika chansen att möta en annan kultur. Vilken härlig final på trean! Troligen åker vi 15 mars-1 april någon gång. Rent politiskt korrekt är det kanske inte att åka till Kina, men jag känner att om jag ser lite av Kina inifrån ett riktigt kinesiskt hem så kanske jag kan åka hem och veta mer om hur jag kan påverka härifrån. Jag åker ju inte bara dit som en vanlig shoppinggalen och naiv turist.  Åh, jippie!

I kväll skulle jag ha varit i Almunge på SKU-kväll hos dem, de skulle ha en alkoholfri bar. Men när jag ringde upp Mattias så skrek han "JÄVLAR, det hade jag glömt!". Det blir inget i kväll, för de har haft inbrott i församlingsgården där vi skulle ha varit och det är glassplitter och sånt lite överallt. Ingenting verkar ändå ha stulits, även om de inte hunnit göra någon riktig inventering än. Vad håller folk på med?

Förresten, om någon borta i Tierp inte hörde... JAG SKA TILL KINA NÄSTA ÅR! JIPPIE!
/ Karolin

Kommentarer
Postat av: Singoalla Tiroler

Hej, jag skriver kort och fort for biblioteket jag sitter i stanger snart. Det ar mer politiskt korrekt att aka till Kina an t ex USA. Kina reagerar pa folk i det egna landet som forsoker storta regeringen. Det gor ALLA lander likadant och det har de ratt till. USA daremot invaderar andra lander, helt annan sak, inte legalt. Tibet ar en del av Kina och har varit det laaange. Det sprids mycket dumheter i vasterlandsk media. Det galler att grava djupare och se vad som ar sant och falskt. Ta hand om dig, Grattis till Kinaresan och kram

2008-05-07 @ 14:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0