Mitt i vinstens yra- pest eller koleravaccin?

Sen i måndags så har mitt liv varit fullständigt kaos, naturligtvis. Det som är krångligast just nu är att jag inte har någon medresenär att ta med på min andra plats! Jenny skulle med och vi vaccinerade oss och allt men i går blev det definitivt att hon nog inte kan följa med. I onsdags fick hon tillbringa sin 18-årsdag med att sitta ungefär 13 timmar på akuten. Hennes blindtarm krånglar men de vill inte operera bort den förrän den typ spricker. De skickade hem henne IGEN och vad jag vet så har hon fortfarande ont, det hade hon åtminstone igår kväll. Så hon åker inte med, även om det skulle gå över just nu så kanske hon får ont igen under resan och antingen måste opereras i Addis Abeba eller sitt på hotellet och ha ont i värmen. Vi tar inte den risken och hon är jätteledsen och jag med, jag ville verkligen ha henne med!
Jag frågade då istället hennes syster Linda. Hon kollade med sin chef idag men de ger bara ledigt vid speciella händelser som begravningar och dylikt. Så hon kan inte HELLER följa med. Helst måste jag ha en ny kompis att ta med innan på måndag för annars börjar läget bli akut. Hjälp!

Igår var jag hur som helst på Rädda Barnens kontor med pappa på möte med Jessica från Rädda Barnen, Sari från Piraja och regionschefen för Rädda Barnen i östra Afrika som var på Sverigebesök. Honom fick vi bara låna en stund men han hade bott i Addis Abeba i tre år när regionskontoret låg där, när sedan det flyttades till Nairobi så flyttade han med... Det var jättebra att ha någon där som hade så mycket erfarenhet av landet! Jag glömde fråga honom om eluttagen, om de ser ut som här eller om man behöver en adapter... Jag får väl köpa en och ta med, lär väl få använda den någon gång senare i livet om inte annat! Jag ska också ge mig ut och jaga kontorsmaterial (pennor, sudd, skrivböcker) för att ta med och ge bort där nere. Någon som har en massa pennor liggandes?
Det var ett bra möte och pappa och jag var alldeles lyriska när vi gick därifrån. Jag känner mig väl omhändertagen och nästa vecka ska jag och kanske också min anonyma medresenär försöka träffa Li som också ska med på resan och ta en fika eller nåt med henne i Stockholm (hon bor på Gotland men hon kommer upp till Stockholm helgen innan vi åker, kan vara kul att åtminstone se varandra innan). Jag har fått order om att köpa med mig etiopiskt kaffe hem för det är de tydligen mästare på- synd då att jag inte dricker kaffe själv. De har tydligen något de kallar för Afrikas största marknad i Addis också, den måste jag hinna med!

Nu ska jag gå och ha teater. Någon som har lust att sticka till Etiopien?
/Karro som hara tagit Twinrix-spruta och druckit konstigt koleravaccin med "hallonsmak" mot turistmage- det smakade kolsyra!

Kommentarer
Postat av: Sara

haha jag glömde bort kompostkvarn iaf, jag har gått omkring och tänkt kompost...kompost...kompost?? sen plingade det. hej. jag har inte blivit så seriös bloggare ännu men du får gärna läsa och säga hej och så :) tihi. kram

2008-10-31 @ 21:38:11
URL: http://smugglan.blogspot.com
Postat av: Matilda

Hej du.... jo det är mkt bättre med mig, huvudvärken vill inte riktigt ge sig bara ;)

låter som en bra plan det där med telefon tycker jag ;D



kram

2008-11-20 @ 10:09:02
URL: http://bellibell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0