Proster och pastorer och samfund och råd...

<a href="http://www.bloggkoll.com/blogg/147082/tjoho?claim=y2jcdnq9mgj">Följ min blogg med bloggkoll</a>

Som det ser ut nu så kanske jag har fest en helg i oktober och är borta de andra tre. Vad håller jag på med egentligen?

Kyrkoorganisationen är så himla komplicerad. Jag har suttit i internationella kommitten i nästan ett år och fortfarande finns det så himla mycket som jag inte fattar. Jag tror jag måste ta reda på mer exakt vad en prost och en pastor är. Och SKUT (Svenska Kyrkan i Utlandet) bytte tydligen namn till utlandskyrkan för över ett år sen. Jag fick reda på det i dag. Men jag kan nästan skillnaden mellan stiftsstyrelsen och stiftsfullmäktige nu. Man får akta sig för vad man säger, råkar man säga "råd" i stället för "kommitte" så kan det säkert få en helt annan mening...

Nu ska jag nog äta lite mat. Det blir verkligen mörkt fort nuförtiden!
/ On the move

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0