Snälla tandfén, rädda mig.

Den här tanden som jag hade tandläkartid för igår har vi trixat med sen typ maj. Den har lagats provisoriskt typ tre gånger, hade en tandläkartid när kineserna var här som blev inställd och igår skulle jag äntligen få den rackaren rotfylld så att det var avklarat. Men nej. Den senaste provisoriska fyllningen var det hål i, så där har saker fastnat hela tiden. Man blir något nervös när tandläkaren säger "Oj, det här har jag aldrig varit med om förut"...
Så bort med provisoriska lagningen och spände fast en stor gummilapp runt omkring med ett litet hål för tanden för att skydda den från bakterier från resten av munnen. Jag vet inte hur det känns att ha en stor, sladdrig, uppklippt kondom fastspänd i munnen, men det lär väl kännas ungefär så där... Så hon rengjorde tanden grundligt och proppade i bakteriedödande fyllning. Den ska sitta där till DECEMBER. Det får nämligen inte finnas några bakterier alls i tanden när den ska rotfyllas. Hallå, över ett halvår innan tandjäveln är fixad? Dessutom är den öm nu. Hoppas jag inte behöver ringa dit med gråten i halsen som jag fick göra förut när den plågade mig. Då hade hon lagt fyllningen för nära nerven som inflammerades. Jag hade stålsatt mig för den där rotfyllningen. BÄSCH!

Det här med festen går framåt :) Folk svarar rätt bra på mailet och de flesta verkar kunna komma på samma dag, hoppas det fortsätter så. Kanske ska vara hemma trots allt... Har filat på en vägbeskrivning som Pixie förstod, frågan är om andra förstår den som aldrig varit hemma hos mig. Det verkar inte heller totalt omöjligt att ta sig till Uppsala på natten, frågan är hur folk tar sig därifrån men det vet de väl bäst själva. Åh, jag är så glad att folk vill komma! Jag hoppas att det här blir bra nu. Men det blir så kul som vi gör det till! Det är ett sjujävlans bra motto!

Det kommer bli rätt mycket SKU-turer nu. I dag ska jag hämta pengar att betala biljetter med på lördag då jag ska på uppföljning för ambassadörsutbildningen hos Rättvisemärkt. I morgon ska jag på möte med internationella kommittén vilket innebär att jag missar första mötet om projektarbetet... Inte bra. På torsdag är det kurs i trädansvar och på onsdag ska jag föreläsa om Rättvisemärkt för lokalavdelningen i Norrtälje. Nästa helg är det budgethelg igen. Ni vet, den helgen då man nästan har dollartecken som pupiller när man åker hem. Kanske åker hem tidigare för att fira kusin vitamins 20-årsdag. På onsdagen efter den helgen är det funkismöte för 27-timmars. Sen är det bara ett par veckor kvar innan 12-14årslägret i Ockelbo... Hjälp, vad mycket det blev när man travade det på varandra! Och mer kommer säkert. Jösses...

Nu ska jag ha naturkunskap innan jag ger mig av mot Stiftet för att hämta pengar, sen tillbaka till skolan och softa och äta lite mat, sen matte till sex och sen ta tåget till Knivsta och vänta en stund på Corre och sen gå på vattengympa och sen gå hem och sova för i morgon ska jag upp rätt tidigt igen. Jag måste vara galen.
/ Tossig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0