Utbildningar växer på träd.

I dag har jag haft två lektioner, svenska och franska. På svenskan hade vi information från Syon hela lektionen. Mycket info och så fick vi räkna ut vilket betygssnitt vi har för tillfället. Vad sjutton ska jag göra efter gymnasiet? Det är ett jävla tjat om det i bland kan man lugnt påstå. Först vill jag resa, kanske volontärarbeta. Sen kan jag plugga. Fast ibland undrar jag om jag skulle klara det... Men latare människor än jag har väl klarat en eftergymnasial utbildning? Mitt snitt är det nog inget fel på, lite meritpoäng på det kanske och så kanske snittet blir ännu bättre under sista året. Det ordnar sig nog. Eller?

Snart så börjar jag svara som Annika i "Den bästa sommaren" svarade när sommarpappan frågar vad de ska bli när de blir stora..."Ja, jag ska bli hora jag"-"Vad sa du, ska du bli hora?"-"Ja, då får man ju betalt för att kramas!"- "Vem har sagt det?"- "Min fosterpappa.Och dessutom behöver man inga speciella betyg.". Folk skulle väl i alla fall bli rätt tysta...

På franskalektionerna så är det lite som att jag läser steg 2 och steg 3 samtidigt. Jag är tydligen den enda som läser steg 2 nu i alla fall... Så vi har till och med sagt att jag ska hämta en steg 3-bok, jag sitter ju och pratar med de som läser steg 3 och gör samma uppgifter som dem. Kanske hinner med båda stegen på ett år? Då blir Karro lycklig och dessutom luktar det meritpoäng ;)
 
Nu på kvällen har vi haft kurs i trädansvar. Trädansvar har ingenting med äppelträd att göra utan det innebär mest att vi som sitter i Diskus kan se alla uppgifter på Svenska Kyrkans Ungas medlemssidor. Och därför behöver vi en utbildning för att lära oss hantera ansvaret och hur sidorna fungerat. Jag har gått kursen förut och lärde mig inget nytt, men var där för att vara social och se om något nytt dök upp. Och så fick jag ju träffa bland annat Sofia, Johanna, Chrille och Johan ;) Och sen var Johan så snäll att han skjutsade mig hem på väg hem till sig i Bålsta! Tack Johan! :D Tänk att det finns någon som överhuvudtaget är i närheten av min musiksmak... Nu kanske jag ska plöja igenom lite av det informationsmaterial om utbildningar som jag plockade på mig i dag. Eller sätta munkavle på Core som inte slutar skälla... Hundkräk.

/Kräks på franskans knäppa sätt att tala i imperfekt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0