Internet lever!

Gosh, typ en vecka sen man skrev sist. Internet pajade på den här laptopen och Officepaketet på den stationära datorn. Toppen. Gissa vem som i flera dagar sprungit mellan två datorer med ett USB-minne i nypan... Jag har svurit och haft mig med mina I-landsproblem, men ikväll fick vi låna en skruvmejsel av Linda och lyckades fixa kortet i laptopen som internetsaken sitter i. Yey! 

Mitt projektarbete blir nog det där med Zimbabwe och Kina. Jag har lämnat in en idéskiss. Antingen blir det om båda länderna och det där med länkarna mellan demokrati och ekonomi. Eller så blir det bara om Zimbabwe, varför det gick som det gick och hur de ska kunna ta sig ur sitt nuvarande skick. Från att ha varit ett av de rikaste länderna i Afrika till den absoluta botten med en diktator som hävdar att bara Gud kan avsätta honom- men nu ska han på något sätt dela makten med Tsvangirai. Jag träffade biskop Shava från Zimbabwe i går morse, han var i Knivsta och pratade och svarade på frågor om Zimbabwe. Hyperinflationen där är helt sjuk. Hallå, sedlarna har utgångsdatum... Jag hoppas att de en dag får ett fredligt val där de som vill rösta på oppositionen slipper råka illa ut.

Idag har jag firat min kusin vitamin Linda tillsammans med min familj :) Bruden fyller ju 20 i morgon! Det kan vi fira på fredag :D Jag gick omkring på ICA i 40 minuter häromdagen utan att köpa någonting. Jag bara skrev ner hur mycket sakerna på min inköpslista kostade.
Det blev över 500 spänn, och då är inte chips, dip och tårta inräknat. Jösses... Jag blir nog vegetarian när jag flyttar hemifrån, mycket för att kött är så dyrt! Seriöst, köttfärsen kostade typ 60-70 kr per KILO. Jag behöver 3 kilo. Kanske får ta billig köttfärs från Tyskland i stället som kostar 45 kr kilot. Beror på hur högt jag sätter mina värderingar just där... Allting annat är beräknat på de ekologiska alternativen. Men min övertygelse driver mig mot den svenska färsen i all fall. Sen kan ju de djuren ha åkt från Holland i alla fall... 

Nu ska jag börja packa mig i säng. Godnatt världen!
/Internet- amen.

Kommentarer
Postat av: Singoalla Tiroler

Hej Finkarolin!

Ska bli jättekul att se dig på din födelsedag, 18 år!!!!! Ser fram emot att se dig och höra om alla dina äventyr samt se dina vänner och ha det trevligt tillsammans. Kommer bli en dunderkväll. Ta hand om dig nu, KRAM!

2008-09-28 @ 10:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0