Ett litet rosa kort med mitt namn och bild på som säger att jag får köra bil... Vill ha!

I dag har jag kört bil hela vägen till och från mormor och morfar i Långhundra! Fattar ni, jag! Mamma höll väl på att gå i bitar... Vadå, inga större missöden förutom att jag fick motorstopp vid rondellen... Väl framme försökte vi laga brorsans cykelslang och åt fläskkotletter med potatis och hemodlade tomater :D Jag fick en ny plånbok som mormor fått på köpet när hon beställde på postorder och mamma och jag fick en sjal att dela på som förvärvats på samma sätt.

När jag har fått körkort har mormor lovat att hon ska bjuda mig på lunch och jag ska köra dit. Hon har pratat och tjatat om mitt körkort länge, känns så bra att hon tror på mig. Då kan jag åka ut och hälsa på dem även när resten av familjen är borta och jag ensam hemma, bara de lämnar bilen. Hon tycker om att äta på golfrestaurangen på Johannesberg, så dit kanske vi åker när vi ska fira. Jag längtar.

Har suttit i kväll och på allvar funderat och planerat min fest. I våran kvarterslokal får man bara vara mellan 18 och 22 för att det bor folk ovanpå. Men det finns en annan kvarterslokal i närheten som jag kanske kan låna genom någon som bor där. Jag kunde göra vägbeskrivningar och köra en gruppvandring från stationen så att alla mina polers från stan hittar. Om några mer långväga vill sova hos mig så kan de få hjälpa till innan och efter : ) Kan man stanna och bara käka på Mojjen och skita i att laga mat? Någon som har något tips på vad som måste finnas på en bra fest (förutom jag ;D)? Om jag bara visste att jag hade en lokal  och en dag så skulle detta kunna gå mycket lättare och jag kunde börja bjuda folk. Bäsch.

Ta hand om er i höstmörkret
/ Tina Törner d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0