Ny källa till sömnbrist.

I dag har jag lagat punkteringen på brorsans cykeldäck. Första gången jag lagade en slang så där, hoppas den sitter nu bara. Annars har jag mest degat framför datorn. Tittat jättemycket på gamla klipp från mupparna på YouTube. De hade en figur som hette "The Swedish chef" som höll matlagningsprogram, baserat på "Werner och Werner" eller snarare på Sven Melanders karaktär i den duon. Han pratar låtsassvnenska och försöker laga mat och det är skitroligt! Så himla barnsligt men samtidigt så jäävla kul att jag ändå nästan kissar på mig av skratt... YouTube är min nya hemvist. Kanske borde adressändra dit.

Sen har jag tänkt mer på festen i dag och nyss skickad jag ett mail till dem jag inte träffar så ofta och frågade vilka datum som passade dem bäst. Om jag nu lyckas få iväg familjen och hundarna till mormor över natten så kanske det ändå skulle vara bäst att vara här hemma. Med mina övernattande kompisar som städhjälp. Dessutom skulle jag då ha fyra sängar plus en extrasäng att låna ut till dem som vill eller måste övernatta. Frågan är om hundallergiker skulle klara det? Kanske om jag dammsuger ordentligt, tvättar plädar och dylikt och ber eventuella allergiker ta med allergimedicin? Annars kanske kvarterslokalen är bäst i alla fall. Någon som vet något gott man skulle kunna bjuda på? Något jag inte får missa? Jag har väldigt lite erfarenhet. Hjälp mig.

Lite franska har jag faktiskt fått gjord i dag. Jag har prickat för glosor jag ska lära mig och översatt "Prinsessan på ärten" till svenska. Ifall jag nu någon dag måste berätta den på franska så har jag en start...

I morgon har jag egentligen sovmorgon till 12.55 men har tandläkartid 8.50. Rotfyllning. Urk! Men jag gillar min tandläkare, även om jag ibland blir nervös över hur hon kan koncentrera sig samtidigt som hon glatt pladdrar med tandsköterskan eller vad hennes titel nu heter.

Nu ska jag sova snart. Kanske titta lite mer på YouTube först-  min källa till sömnbrist.
Glöm inte att jag nästan slår huvet i taket när jag hoppar av lycka om ni kommenterar!

Kommentarer
Postat av: Corre

Haha, vi har nog samma tandläkare :D en som typ pladdrar och skrattar o e blond?? :D hon e asbra.

Puss

2008-09-14 @ 23:07:41
URL: http://corredutten.blogspot.com/
Postat av: carro med c!

hohoho, hoppas rotfyllningen gick bra ^^ har aldrig gjort något sånt.. låter lite läskigt tycker jag allt ^^

2008-09-15 @ 20:36:49
URL: http://ikilledmydinnerwithkungfu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0