La princesse au petit pois.

Idag hade jag min första franskalektion :) Det dök aldrig upp någon steg 2:a så jag snackade med steg 3:or båda passen. Efterso jag inte kan på tisdagmorgnar kör jag dubbeltimme på torsdagar i stället. Känns nästan som att jag skulle kunna klara både steg 2 och steg 3 på ett år i alla fall. Läste "La princesse au petit pois" ("Prinsessan på ärten") idag och översatte den tillsammans med de andra, att återberätta den gick däremot sämre. Seriöst, hur rostig kan min franska ha blivit? Kändes som att jag inte kunde nånting och ändå var jag ibland bättre än de som läst längre tror jag. Jag har ju trots allt inte läst franska på 14 månader...

Ikväll har jag lärt mig att öppna motorhuven och tittat under den. Pappa sa massor av grejer som jag knappt hängde med på. Jag ska ju inte bara kunna köra bilen, liksom. Dessutom har jag fixat så att jag och Hanna kan få ställa ut vårat projektarbetet på bibblan i Knivsta om vi vill :)  I'm good. Och så har jag och Corre varit på vattengympa igen. Idag fick vi köra hårt (känner mig lite som prinsessan på ärten)! Sen gick jag upp på SKU-träff en stund. Inte mycket folk där. Men en del goda skratt i alla fall. Just fan, måste skicka ett mail. 
Ciao
La princesse  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0