Femmans växel krävs- fast synd då att jag har motorstopp.

Igår stod det plötsligt klart för mig att jag troligen står utan projektarbete- och det är mindre än två veckor kvar tills idéskissen måste vara inne den 1 oktober. Jag kan inte berätta för mycket om sammanhanget så här offentligt, men jag kan säga att jag kände mig desperat när jag fick reda på det. Vad fan ska jag göra nu då?
Jag har en idé om att kanske jämföra olika länders statsskick, till exempel jämföra Zimbabwe med Kina. Båda är diktaturer (även om det kanske börjar ljusna för Zimbabwes del, Tsvangirai har ju ändå förhandlat lite med Mugabe) men är annars i väldigt olika situationer. Kinas ekonomi går stadigt uppåt och Zimbabwes inflation ligger på 14 miljoner procent. För Kina funkar det bra och i Zimbabwe ligger läget på botten. Jag kanske kunde göra en utställning om diktaturer eller nåt och intervjua några kompisar över mail- jag har ju en del kontakter från världens alla hörn som jag mött i Taizé- om vad demokrati betyder för dem. Det är i alla fall en idé.

Det mest vettiga jag fått gjort i dag är att räkna lite matte. Jag skulle verkligen behöva lägga i femmans växel nu så att jag kanske kan ligga lite före, nästa tisdag vill jag ha mindre långkörartisdag och hinna hem och äta middag med min familj på min artonårsdag. Hamnar jag efter så blir det asjobbigt och jag har ju som bekant inte en enda ledig helg i oktober då jag kan sitta och räkna. Men jag fastnar hela jäkla tiden och det finns ingen här hemma som kan hjälpa mig...

Nu har vi äntligen Office-paketet på den här laptopen... Tydligen försökte vi hela tiden med fel skiva. TYPISKT oss! Äntligen kan jag göra skolarbeten och läsa det folk skickar till mig på den här datorn...

Hare gött
Förkyld

Kommentarer
Postat av: Singoalla Tiroler

Hej Karolin!

Hoppas att allt är bra, ska bli kul att se dig snart. Ville bara kommentera din text,

vänta lite med att använda ordet diktatur om olika länder. Bara för att ett land inte är precis som vårt betyder det inte att landet är en diktatur. Jag har varit i Kina och tycker att det är byråkratiskt men knappast en diktatur, ungefär lika byråkratiskt som Indien "världens största demokrati". De flesta länder som är diktaturer är utpekade av USA, det landet kan man ju diskutera hur demokratiskt det är.... Eller? Dessutom ska man vara riktigt försiktig så att man inte kastar en liten sten i sitt eget fönster! Jag har nämligen pratat med många om den svenska demokratin, de är inte särskilt imponerade.

-Ni har ju monarki, säger de.....

2008-09-23 @ 21:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0