Köpstopp?

Jag verkar just nu totalt obenägen att göra något nyttigt. Varför känns det så nästan jämt? Jag fick en del matte gjord i går i alla fall. Mycket tid gick till att laga mat (Karro kan steka fläskfilé, jajamänsan), massera pappas rygg som just nu är i sitt sämsta skick, pyssla om min lillasysters onda mage och hjälpa till lite med tvätten. Det mesta låter ju som goda gärningar i alla fall. Och ändå känns det som att tiden bara försvann...

I morse läste jag om en intressant grej i UNT. En kvinna som hade köpstopp ett år. Hon fick bara köpa mat, medicin och förbrukningsvaror under ett helt år. Inga nya kläder, inga biobesök, inga besök på restaurang eller café. En sorts anti-konsumtionsdiet. Om hon trots allt verkligen behövde något skulle hon byta med någon eller köpa begagnat. Jag tycker att det där läte jätteintressant! Fast för mig skulle det nog bara funka om jag tog bort godis och sånt. Biobesök och det behövs nog för min sociala faktor. Sen att jag nästan aldrig går på bio är en annan sak... 

Nånting är fel med den här datorskärmen i bibblan. Om man vinklar den åt olika håll byter den färg.
/K 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0