"Den ljusnande framtid är vår"?

Ja, framtiden. Vad består mitt liv av efter 5 juni? I helgen var jag på intervju och information för volontäråret utomlands. Jag siktade på att åka till Polen i 10-12 månader och jobba med barn. Den var en trevlig dag men en dag av intensivt tankesnurr. De som intervjuades i år var typ 11 som ville till Storbritannien, 4 som ville till Tyskland och så jag som ville till Polen (jag och tyskarna blev intervjuade samma dag). Men det där med just Polen kanske inte funkar för mig fick jag reda på. För det första tar den polska partnerorganisationen bara emot typ 7-10 volontärer utifrån varje år och sVerige har aldrig skickat dit. Volontärerna bor ofta långt ifrån varandra, har dålig handledning och jobbar på extremt tuffa projekt med hemlösa och fattiga. Jag vet inte (och inte Anna som intervjuade heller) om det skulle vara en så bra idé att sätta mig på ett sånt projekt. I Ungern, mitt andrahandsval, tycks situationen vara densamma. Däremot tyckte hon att Tjeckien verkade bra...
Jag vet inte. Jag får inte snöa in mig på Polen och låta allt hänga på det. Jag vill verkligen ut på det här året! Men jag vill lära mig ett hyfsat stort språk, ha roligt och få erfarenheter. Lära känna ett nytt land ordentligt. Vad har du för fördomar om Tjeckien, Karolin?

Fastan börjar idag och Karro HAR skrivit fastelöften som ska hålla åtminstone till Kina. Mer om dem senare.

/Sjung om studentens lyckliga dar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0