Livstecken

Jag lever här borta! Jag har haft ett enormt sug efter att blogga sen sist jag gjorde det, så nu gör jag faktiskt det. Fastän jag har annat att göra. Civil olydnad?

Det är verkligen någon sorts förbannelse som vilar över den elektriska apparatur som kommer innanför vårt hus väggar. Här är några av de grejer som inte funkar eller bara är allmänt dysfunktionella:
- Båda de bärbara datorerna
- Den här datorn (efter 6-7 år vill den gå i pension)
- Playstation-2 konsollen.
- Klippmaskinen (som jag klipper pappa med)
- Fjärrkontrollen (vi fattar inte hur vi ska installera om kanalerna)
- Tvättmaskinen (har varit trasigt flera år. Kan ej centrifugera)
- Lampan i kylskåpet
- Lampan över diskbänken (ingen fattar vad som är fel med den)
- Vägglampan i hallen (varför tar vi inte helt enkelt ner den?)
Torktumlaren har aldrig funkat. Vi fick den när morbror ed familj flyttade. Någon skruv saknas, ingen har orkat ta reda på var man skaffar en. Vi borde väl slänga ut hela maskineriet, den tar en himla plats...

Men jag ser ljuset i tunneln! I eftermiddag ska vi förhoppningsvis köpa en ny stationär dator. Hör ni inte änglakören på avstånd? Kanske vi äntligen får en dator igen med fungerande cd-rom-enhet, som klarar av att installera flash, som det tar mindre än 5 minuter att få igång internet på... Det värsta är att vi kanske blir förbjudna att installera The Sims på den. THe Sims 2 skulle ändå inte gå för vi har tappat bort installationskoden, men The Sims TRE kommer ju ut nu. Kasnke skulle vi kunna behålla denna dator som The Sims-dator, men frågan är om vi skulle kunna installera det på den. Återstår att se. De andra är i stan nu för att se om de ska köpa en dator. Men lite nostalgisk är man ju över den här trots allt!

I morgon ska jag redovisa mitt projektarbete genom en utställning om Etiopien. Den ska stå uppe på bibblan under måndag-freda nästa vecka. Varmt välkomna! Den borde jag gå och jobba med nu, och det ska jag också. Nu när bloggtystnaden och lite av abstinensen är bruten.

/Abstinensbesvären lindrade 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0