Man ar i Kina!

Hej Sverige!
Jag har det bra har borta! 
Vi landade mitt pa dagen i dag pa flygplatsen i Beijing och dar fick man ta taget till den delen dar bagaget lamnades ut- inte riktigt som pa Arlanda eller hur? Ganska snart var vi ute pa terminalen efter att nastan alla vaskor kommit fram- Zhang saknar en som han skulle ge till sin dotter som bor i Beijing. Vi satte oss pa bussen till Tianjin och dar halvslumrade jag lite, vet inte om jag sov nagonting alls pa planet... Vi stannade en gang for att kopa vatten pa en mack men kom ut med en del annat ocksa. Ingen kopte dock blodiga honsfotter inslagna i plast eller det som var misstankt likt raa larver. Caroline Gerhardt kopte en glass med roda bonor och gront te i, tydligen gott! Jag forlitade mig pa en chokladglass i stallet, men jag och Zessan och Niklas ska prova grashoppor och sant nar vi hittar det. Tror vi i alla fall, man ar val ingen fegis, men larverna later jag nog bli. 

Vi kom fram till skolan till slut dar kineserna motte oss, men var var Mandi, "min" kines som bodde hos mig? Li ringde efter henne och hon kom rusandes fran sin badmintontraning. Jag far bo hos henne! Hennes pappa och farbror kom och hamtade oss, Mandis familj har namligen ingen bil sa farbrodern korde oss hem. Eftersom Mandi brukar cykla till skolan och de bara har en cykel sa ska vi aka taxi till skolan pa morgnarna! Det ar jattebilligt med taxi har, men det kanns anda lyxigt :) Hon bor bara nagra minuter fran ett jattestort kopcentrum, jag tror att bara mattaffaren ar minst lika stort som Granby Centrum av vad jag kunde se! Vi har varit dar och handlat lite vatten ("vara larare sa att vi maste kopa vatten at er sa att ni inte blir daliga av varat!"), juice och youghurt till i morgon och glass till ikvall. Jag far nog prova glass eller youghurt med artor i innan jag aker harifran... Mandi tyckte absolut att jag skulle ha lite youghurt till frukost i morgon eftersom kinesisk frukost ar "speciell". Far se vad hon menar med det. Annars far jag val ata youghurt. Tuggummi kopte jag for egna pengar och vagrade lata henne betala, blabarssmak och sa nagot jag tror kan vara mint. Hon forstod inte vad jag menade. Har lyckats forklara i alla fall att jag inte dricker kolsyrade drycker men att allt annat ar OK. Hennes pappa har lagat en jattegod middag nu ikvall och jag ar proppmatt- och trots att jag blev erbjuden sked at jag allt med pinnar. Jag har tydligen lart mig att halla pinnarna annorlunda, men det ar lattare sa. Fattar inte hur kinesiska BARN lar sig! Det far det att se sa enkelt ut, vad gor jag fel?
Just nu gor Mandi sina laxor och jag sitter har i hennes rum. Jag far lana hennes rum hela veckan, har ingen aning om ifall hon tanker sova pa soffan. Skams nastan lite! Jag ska ge dem lite av presenterna ikvall nar mamman kommer hem. Min lilla kinsesiska mamma! Jag har kant ogon iaktta mig hela dagen idag, men jag vanjer mig nog snart vid att vara vasterlanning i Asien och att folk stirrar pa mig!
Hoppas att ni som ar hemma har det bra.
Kram och kyss
/Karolin (som ar mattligt stolt over att hennes resvaska vager mindre an 10 kilo utan presenterna till familjen, och 16.8 med presenter!)

Kommentarer
Postat av: Kusin-Vitamin Jenny

Hej Karro!

Vad roligt att du får bo hos din kines, du verkar ha fått en bra start på din kinaresa!

Hur är vädret där borta? Här var det riktigt vårväder idag, lite kallt men ändå...



Ha det så bra! Och var försiktig.



Kramar!

2009-03-26 @ 20:46:26
Postat av: carro (:

16,8?! vad tog du med till dom egentligen? :D:D

2009-04-03 @ 12:46:16
URL: http://ikilledmydinnerwithkungfu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0