Rullstolsbiten

Har jobbat 13-timmarspass både lördag och söndag och började undra om Pärleporten inte började närma sig snart. Ryggen har brakat ihop lite igen och jag har blivit biten av en rullstol. Det är inte många som vet att man kan bli det. Någon liten kant var jag inte beredd på där jag sköt rullstolen framför mig- det blev tvärstopp och en utstickande del gick rakt på mitt smalben. Den där grejen man trampar på när man måste tippa lite för att komma över kanter och trösklar. Den bet mig. Hoppas den inte är giftig. Blev lite bortskrapad hud och kanske ett blåmärke snart. Nästan hoppas på att det ska bli blått så att det känns som att man har en vettig anledning att ha ont. Ynk!

I morse när jag skulle till stan med mina flickor A och U antingen grät änglarna eller så kissade de döda på oss- eller så regnade det helt enkelt. Rejält. Så det blev till att gå omkring i Uppsala med jeans som kändes som blöta korvskinn. Vi försökte hoppa över när vi kom till stora och täckande vattenpölar, men man är ju inte Carolina Klüft precis så det gick väl sådär. Vi åt gudomlig Thaimat (tack A!) och shoppade- var rätt nöjd med att bara köpa ett par strumpor. Kände mig duktig! Jag är nog lite väl befläckad av konsumtionssamhället...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0