Karro på linjen

Jag har gjort en insats för idrottsklubben! De skulle aldrig vilja ha mig på planen, vållande till kroppsskada är ju trots allt inte så kul att bli åtalad för. Inte skyddande av brottsling heller om de nu försäker påstå att det var en tackling. Nä, min käre brors lag är planansvariga den här veckan. Det innebär att stora A-planen och den mindre B-planen skulle klippas och kritas. Tänkte att stackars mamma inte skulle behöva göra allt själv. Karro till undsättning!

Åkgräsklipparen visade sig vara ett tons plåtmonster med saxar som käftar. Jag stirrade min fiende i vitögat, den kunde gott vara illustration i en läskig barnbok. Dessutom skulle vi haka på en hemsk liten plogliknande grej som skulle "fluffa upp gräsmattan" efter en. Tre massiva vattendunkar på för att tynga med den. Mamma körde ut den och visade hur man skulle göra. Verkade väl inte så illa. Tills jag skulle börja köra.

Rakt verkade inte vara ett alternativ, hur jag än styrde så blev det antingen höger eller vänster. Så där satt jag som ett hallon på en monstertruck eller nåt. Tro mig, även jag ser liten ut på en sådan tingest. När man skulle svänga runt blev det alltid för snävt eftersom den fantastiska fluffmanicken svängde för tvärt. Jag försökte titta på renen som fanns på ratten och med hjälp av den försöka bestämma hur ratten skulle vara för att köra rakt. Började snart titta på styraxeln i stället. Saknade att ha en tuta att leka med. Varje gång jag tittade tillbaka och såg mina slalomspår blev jag lite deprimerad.

Jag på gräsklipparen med kritmaskinen bredvid:



14:20- Vi har fått ut gräsklipparen och börjar klippa.

15:20 Vi ger upp och byter plats: upp med mamma på gräsklipparen och jag tog över kritningsmaskinen (betydligt lättare att styra, bara att trycka på en knapp och försöka göra raka linjer).

15:40- Kritmaskinen hostar och bubblar färg istället för att spraya. Inte bra.

15:50- Det visade sig att färgen var slut i kritmaskinen rulla iväg och blanda ny.

16:40- Färgen slut i kritmaskinen igen. Mamma nästan helt klar med klippningen. Karro inte alls klar med kritningen.

16:50- Iväg med fantastiska kritmaskinen igen efter att ha blandat ny färg. Vi började få kläm på det.

17:27- Vi åker utpumpade hem och kollapsar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0