Tv-spelsskapande är min nya grej

Karro har varit på besök i svenska budgetkonsumenters Mecka- Ullared, alltså. Jag, mor, syster och två shoppinggalna kusiner begav oss på en tvådagarstur söderut. Bilresor med lite sömn då och då, massor av skrålande improviserad allsång och mina kassa blondinhistorier som aldrig tar slut. HALV FEM på lördagmorgonen startade vi så att vi hann med några timmar att börja med redan på lördagen. På kvällen spelade vi våra nyinköpta spel och min rygg bestämde sig för att på nytt börja värka mycket värre än sist. De andra fick sig ett gott skratt åt min gångstil då jag linkade som en gravid avokado eller nåt.

Kundvagnen var min vän på söndagen då jag frivilligt kryssade runt med allas fynd eftersom det var min väskas fel att den inte borde lämnas. Hade alltid något att hålla mig i. Tycker man skulle kunna göra ett tv-spel av Ullared. Tryck på X för att ropa på dina vänner (varenda gång någon kom bort skrek vi andra "Säg ho ha Knivstabo, säg ho, ha Knivstabo!" tills denne generat kom tillbaka). Styr kundvagnen med höger spak. När du kört in i tre andra vagnar förlorar du ett liv, blir hungrigare och tålamodsmätaren sjunker. Tryck på triangel för att säga "ursäkta" åt de tre senast personerna du körde på. Tryck på cirkel för att ta snabbaste vägen till cafeterian. Möjligheterna är oändliga. Spelföretag: varsågoda. Jag kan nöja mig med 10% av vinsten.

Seriöst, att köra kundvagn på Ullared är inte lätt. Det är så mycket folk överallt. Några gånger kanske vi lyckades komma med i bild i tv-serien när kamerakillen med doftgran på kameran knölade sig förbi. Provrummen var en upplevelse. Minst 50 provrum, du får laminerat papper med streckkoder och rumsnummer på (streckkoderna visar hur många plagg du haft med dig). Efter provande kan du skicka ner oönskade plag i ett räcke där de sen åker lift till hittills okänd destination. Jag säger bara wow. Gjorde plötligt inget att jag inte gillade byxorna!

Ryggen fortfarande paj men huvudet fungerar någorlunda. Borde seriöst börja använda kalender snart innan allt är ihopmixat i huvet igen. Nu drar vi igång!

/Ny rygg köpes 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hejhej Karro! Nu kan du följa mig med, även om mina blogginlägga inte är så intressanta =P

2010-07-26 @ 17:19:38
URL: http://shirins.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0