Rikshelgen

I fredags när jag var på väg till skolan så ringde en av data teknikerna. Jag hade en Strawberry Cheesecake som väntade på mig i frysen på expeditionen- en hittelön från hon som ägde laptopen jag hittade! Jag smsade till Johanna och frågade om det fanns någon frys att tillgå under rikshelgen eftersom jag hade en fika-överraskning till Diskus... Och ingen fick faktiskt veta exakt vad det var förrän på lördag-eftermiddagen då vi åt upp min fortfarande lite frysta cheesecake - från Findus så klart... God var den, och vunnen av min egen ärlighet.

Rikshelgen, ja. Den var i helgen, en helg för alla distriktsstyrelser i landet som hölls på Sigtuna Folkhögskola som Svenska Kyrkans Unga faktiskt är delägare i :D Rummen var jättemysiga och vårat lite halvtrångt med extrasängen jag sov i (delade rum med Thessa och Lotten), rena lyxen mot att sova på luftmadrass som man är van vid. En del sov ju på luftmadrass också... Inspirationspasset på lördagmorgonen var lite väl långt, men annars var det skitkul. Vår rörelsesång om riksmötet var ju bara bäst :D En del intressanta mitt-i-natten-samtal om hur länge man är nyduschad och om frikort och så vidare. Ska dit igen 16-18 november på konferens om engagemang och globala påverkansfrågor. Det låter jättenördigt eller jättevuxet när jag hör mig själv säga sånt där...

Sen i söndags när jag kom hem så var det raskt släktkalas som gällde. Fyra veckor i efterskott. Det var la trevligt :)

I går var jag på Fyrishov med pappa och småsyskonen. Jag simmade 1 km :D Sen åt vi mat i den överfyllda cafeterian och gick och bowlade i bowlinghallen intill efter en dusch. Jag förlorade... Nog om det, det var jämnt! Sen åkte vi till farmor, farfar och Tindra busfrö. Vi åt varmkorv, spelade kort och gick ner på centrum med Tindra och köpte glass. Hon är så söt, måste hon verkligen växa upp?

I dag har jag varit med mamma och Malin i Solna centrum eller vad det kallades. Typ hundra affärer eller nåt. Har köpt två böcker: "Makeovermani" och "Vardagsmotion". Verkade vara en bra mix med en bok om hur hysteriska makeover-freaks vi är och en bok som kanske kan hjälpa min motionsfilosofi på traven.

I fredags natt framåt 2:
"Jag har hittat någon med lägre intelligensnivå än X!"
"-Var det någon som just kommit ut ur mammas mage det eller?"

Puuss å kram!/Karro 

KOMENTEEEERA!

Kommentarer
Postat av: Miiaaa

vem sa det där citatet? :P

2007-10-31 @ 21:00:00
Postat av: Linda

BRAAA gjort med simningen!

2007-11-02 @ 13:56:09
Postat av: Karolin

Pihi det kan du få reda på sen Miis... NÄR DU KOMMER TILL SKU TILL EXEMPEL!

2007-11-02 @ 15:24:11
URL: http://kompostkvarn.blogg.se
Postat av: kusinvitamin-linda

hahaha^^ja...då är det fan inte lätt om man
har lägre än x;P

2007-11-03 @ 14:33:54
Postat av: Thessa

Hahaha,vilka var den där konversationen mellan t.ex ;D haha

2007-11-20 @ 14:05:05
URL: http://junibarn87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0