"MIN!"

Så skrek jag varje gång jag tog en passning på volleybollträningen (bolleyvoll, kolleyfoll, lolleyjoll, hihi...) i dag. Jag är så rädd att krocka med folk ju. Trodde nästan att jag skulle bryta ihop på slutet och bara orkade inte. Alla blev då jättesnälla och berömde mina passningar hela tiden, men jag mådde bara så himla piss och fattade inte vad jag gjorde där. De är ju duktiga och kan passa, serva och allt det där och de är ingen bollrädd tjockis som ska försöka röra sig lika smidigt som alla andra. Jag har rört mig så jäkla försiktigt då jag hade ont i ryggen och gör illa mig så jäkla lätt, jag har inte instinkten alls att boll- vill fånga. Med båda händerna i baggerslag eller trekantslag. Snarare: boll- hård- spring för livet. Fast jag är sådistraherad just nu... Undrar om SBD Knivarna klarar sig mycket bättre utan depp-klumpen Karro. Hur som helst: Bro Pirates ska dö och Knivarna ta hem segern!

I morse när vi skulle snacka om Taizé på kyrkfikat så kan man nog säga att det gick åt helvete. Det var mest pinsamt att ingen hade en aning om vad vi höll på med. Jag vill bara glömma alltihop och få en ny chans att göra om det, ordentligt. Usch och fy och blä.

Allt jag tänker på är sångaudition, konfirmandgrupp, Italien och Genève. Sångaudition är på onsdag. Hoppas att de inte väljer bort mig från möjliga skådisar till rollen som Anita bara för att jag inte är snygg och smal. Hoppas att jag klarar sången. Jag har blivit tillfrågad om att vara konfirmandledare i Saxnäs-gruppen. Det har jag litegrann drömt om länge, menmin lillasyster ska ju gå i den gruppen... Hon kanske behöver mitt stöd litegrann, men tänk om jag stjälper mer än hjälper? Italien, två veckor kvar på onsdag. Manlio verka jättedålig på engelska, men det ska väl funka. Genève är en evighet bort men ändå bara cirka 95 dagar.
Och om precis en vecka fyller jag 17 år. Då kommer jag att sitta i Hofors med mina Diskusar och planera budget, budget, budget. Förra årets födelsedag var jag ensam hemma nästan hela dagen medan de andra var på handboll. I år kommer de också att vara på handboll, fast utanför Knivsta... Den här gången sitter jag i alla fall inte ensam hemma och gråter till Titanic eller skriver till alla andra på helgon som fyller år samma dag att hej, du är också född 30/9 1990, grattis på födelsedagen och vilken tid? Nu ska pappa sova i detta rum och jag ska nog också sova. I morgon är det skola så att jag kanske kan tänka på NÅGOT annat.
Puss å nyp i ljumsken, fortsätt kommentera.

Kommentarer
Postat av: carro

grattis i förskott! =D vilket datum? måste skriva upp ^^,

2007-09-24 @ 16:33:33
URL: http://keki.blogg.se
Postat av: Karolin

Sista september, på söndag :D

2007-09-24 @ 18:47:55
URL: http://kompostkvarn.blogg.se
Postat av: linda

hahahaaha,ring mig när den där italienaren har kommit,du.....ska hem till er då och plååååååga han med min utomordentligt braiga engleska;P

2007-09-24 @ 21:49:50
Postat av: Karolin

Haha... Jag kanske ska ta emot TVÅ italienare eftersom de är så många... Min brorsa kommer säkert ändå att prata ihjäl honom trots bristande engelska om Ferraris och italiensk fotboll. Hihi, har du nån mer engelskaläxa du behöver hjälp med? Nu gissar jag att kusin-Linda skrev det där och inte Hultan.

2007-09-25 @ 14:17:23
Postat av: linda

hahaha,som du kanske minns så går jag ju inte i skolan längre,så min engelska är tipp-topp....*hrrm*;P
men jag är lätt på och prata sönder italienarna,hahaha^^;P //kusinlinda

2007-09-26 @ 22:41:19
Postat av: Linda the Wannabe-French IB girl

Grattis på födelsedagen!!!

2007-09-30 @ 14:12:47
URL: http://superflysister.blogg.se
Postat av: Micke i Bro

Bro Pirates ska dö?! Värst vad du var neggo?! Är dte vad vi kallar bra och positiv kämpa-anda? Som Djurgårdens Järnakaminer skanderar:
ALDRIG HATA! BARA ÄLSKA!!
Bättre lycka nästa år!
Ses på STUM?!
Ciao

2008-03-09 @ 11:37:58
URL: http://www.bropastorat.org/sku

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0