Men alltså de kan ju inte bar putta på varandra för att de har lust... eller?

I dag har jag haft tre lektioner hittills. I morse Kultur- och idéhistoria där vi tittade klart på en galen film om Mozart, så lektionen drog över med minst tio minuter. Sen spring spring till matten där jag skulle göra klart provet som jag aldrig hann klart med före lovet. Jag tror att jag lyckades ganska bra till slut, läraren ropade tillbaka mig till katedern varenda gång jag lämnat in provet för att påpeka slarvfel och bad mig göra något åt dem. Kände mig helt lost.
Efter matten kom jag och några andra sent till geografin där de låst dörren och släppte in oss efter ett tag. Vi fortsatte att babbla om jordskorpan och endogena respektive exogena krafter. Jag fattar inte det där med förkastningar! Berg som skjuter varandra upp eller ner för att de av någon märklig anledning trycks mot varandra... De ligger ju mitt på plattor? Jag gick från lektionen med mina frågor obesvarade för att vi gick igenom det där konstiga pappret med bilder som vi knappt såg vad de föreställde och som läraren inte heller fattat om han inte haft facit. Våran stackars geografilärare är nämligen utbildad i samhällskunskap och historia, men inte just geografi. Alltså har han bara suttit och läst in sig i boken och kan ofta inte svara på mina frågor. ARGH!
JUst nu är svenskan inställd. Jag gick till klassrummet där engelskaläraren satt och sa att hon kunde ta sin lektion tidigare så slapp vi ha den på eftermiddagen. Enda nackdelen är att klassen är spårlöst borta. Så jag kommer ju inte härifrån tidigare i alla fall.*MORR*

I går fick vi tillbaka vår underbara sovmorgon på måndagar, till 11.25. Fast igår var det inget klassråd, så då blev det 11.45. Enda kruxet med att måndagarna blivit kortare lektiontidsmässigt (för vi slutar ju fortfarande runt 16.25) är att tisdagarna blivit ommöblerade så att svenskan ligger där i stället. Och det vi ville när vi tjatade om att få tillbaka våran sovmorgon var nog att svenska skulle TILLBAKA till torsdagsmorgonen där den låg förut. För när den togs därifrån så hade vi bara två lektioner på torsdagar. Typiskt...

I går när jag sen skulle hem med 17.13-tåget råkade jag ut för en sån där gång då man råkar höra en konversation och bara vill storma in i den och huta åt den ena. Jag satt på en bänk på perrongen vid spår 2-3 som stod rygg mot rygg med en annan bänk. På den andra bänken satt ett medelålders/äldre par. Då kommer en gubbe fram och börjar prata med dem. Klockan var ca 16.55. Han börjar klaga på att tåget som stod på spår 2 "stod i vägen" för hans tåg som enligt hans biljett skulle vara inne 16.51. Det tåg som nu stod där skulle avgå 16.58 och det han skulle åka med 17.09. Han sa att det var bara jävla skit med de här ombyggnadsarbetena runt stationen och att ingenting fungerar. För det första verkade han inte vara pendlare, så han borde inte drabbas särskilt ofta. Jag pendlar 5 dagar i veckan (med tåg totalt 7 resor), och självklart har jag drabbats av dessa otaliga förseningar, oväsen och gunnebostängsel. Men hallå? Hans tåg var kanske inte ens försenat! Hans problem var att tåget inte stod på spåret 18 minuter innan avgång. Tror han att alla tåg med dagens spårbrist kan göra det? Han hade sagt åt konduktören på det tåg som nu stod inne att hans tåg "stod i vägen". Jag hade sån omåttlig lust att vända mig om och säga att "URSÄKTA, vad är ditt problem egentligen?", men jag höll mig. Just nu önskar jag att jag hade sagt något. För en del har verkligen I-landsproblem så att det bara skriker om det. Skit i krig och svält och orättvisor som sker under våra näsor, men om någon sabbar en rabatt eller ett tåg är försenat, då lyfter medelsvensson på arslet!

Nu ska jag ha engelska!
/ ARG!

Kommentarer
Postat av: Kusinvitamin-Linda

Du har så rätt Karolin!
I-landsproblem som att vägarna är så krokiga eller att mjölken höjts med 2 öre litern sen förrförra året,det kan folk höja rösterna om.
Men krig,svält,terror,you name it,det skakar man bara på huvudet åt och undrar;"vart är vi på väg nånstans?",och återgår sedan till att klaga i matbutiken på att smöret höjts med hela 7 ören sen 2005.Sjukt.

2008-01-19 @ 09:30:18
Postat av: Singoalla Tiroler

Yes yes yes! Jag blev namnd i bloggen. Jag ar kandis hehehe!

Tankte bara spara in debatten om ilandsproblem pa en lite mer kontroversiell bana....
Man kanske inte ska klaga sa mycket pa alla medelsvenssons som bara klagar och inget gor utan titta lite pa vad man sjalv kan gora?! Jag vet inte, vad tror ni?

2008-01-21 @ 17:37:48
Postat av: kusinvitamin-linda

angående tidigare inlägg;
jo det är helt rätt.anledningen till att jag
stör mig på "medelsvenssons" är jag
,faktiskt, försöker göra så gott jag kan
för att iaf försöka göra lite skillnad.
det är därför jag stör mig så mkt på
folk som klagar på vad jag och många med mig anser vara i-landsproblem:)

2008-01-23 @ 21:55:42
Postat av: Singoalla Tiroler

Det ar skont att hora att det finns folk som forsoker gora skillnad, det finns ju tyvarr hur mycket som helst som behover forandras. Sa vad gor du?

Forresten Karolin, nu var jag snabbar an du haha, jag har redan last det har inlagget!
Hoppas att allt ar bra, jag ar i Kathmandu-Nepal och tittar pa tempel och berg. Tanker pa dig. Kram

2008-01-24 @ 06:09:55
Postat av: Karolin

Det jag försöker förstå just nu är folk som INTE försöker göra rätt när det vet att de kan det. Känns som att jag predikar för de redan frälsta! Jag saknar dig Singi och jag tänker på dig också, så mycket. Någon dag ska jag skriva ett evighetslångt mail som du kan somna framför. Kanske på engelska så kan Carlos läsa slutet högt. Vi måste ses när du kommer hem! Och min kära kusin, vi ses också lite väl sällan tycker jag nog. Och min rumpa är mjukare än min systers.

2008-01-27 @ 22:32:02
URL: http://kompostkvarn.blogg.se
Postat av: kusinvitamin-linda

Ja du...Jag gör så gott jag kan med att köpa saker som är ekolgiska,inte så miljöförstörande,som ger männiksor rätt lön för det jobb de gjort,berätta för andra hur man ska källsortera rätt,har med mig egna kassar till butiken,skänker mina små slantar som är över till välgörenhet.....jag försöker dra mitt lilla strå till stacken:)

Och Karolin,jag håller fullständigt med dig,vi ses alltför sällan.
Och det tvivlar jag inte på,du kanske kan visa mig nån dag?;P

2008-01-29 @ 12:36:40
Postat av: Karolin

Tips till samtliga: på www.oria.se finns kläder från Oria som är schysst och ekologiskt producerade av rättvisemärkt bomull. Säljs också i mindre utsträckning på Globalen :D Har köpt min första tröja därifrån, 300 är inte galet mycket för en t-shirt med vackert tryck.

2008-01-30 @ 14:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0